Alex, the Rocketman
Jeg er Alex Rock. Jeg jobber som konsulent for bedrifter som ønsker å øke sin salgs- og markedsføringseffekt lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
Med min erfaring kan jeg hjelpe din bedrift med å finne nye kunder, selge mer til eksisterende kunder og øke marginene dine.
Jeg har mer enn 25 års erfaring med internasjonalt salg og markedsføring fra energi, logistikk, software og produksjonssektoren. 18 av årene har jeg jobbet i Norge med «startups” og etablerte globale bedrifter for å levere innovative løsninger lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
Jeg har både en strategisk og/eller taktisk tilnærming til salg, men er alltid “hands on”, ledet av eksempler. Av utdannelse har jeg en bachelor i ledelse fra UK.
Så hvis du ønsker vekst i bedriften din og få konkurransefortrinn, bør vi snakke sammen.
Interessert? Ring meg eller book et møte.
Let's get to work!
Alex, the Rocketman
Jeg er Alex Rock. Jeg jobber som konsulent for bedrifter som ønsker å øke sin salgs- og markedsføringseffekt lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
Med min erfaring kan jeg hjelpe din bedrift med å finne nye kunder, selge mer til eksisterende kunder og øke marginene dine.
Jeg har mer enn 25 års erfaring med internasjonalt salg og markedsføring fra energi, logistikk, software og produksjonssektoren. 18 av årene har jeg jobbet i Norge med «startups” og etablerte globale bedrifter for å levere innovative løsninger lokalt, nasjonalt og internasjonalt.
Jeg har både en strategisk og/eller taktisk tilnærming til salg, men er alltid “hands on”, ledet av eksempler. Av utdannelse har jeg en bachelor i ledelse fra UK.
Så hvis du ønsker vekst i bedriften din og få konkurransefortrinn, bør vi snakke sammen.
Interessert? Ring meg eller book et møte.
Let's get to work!
Løsningene

1. Planen
Alt bør starte med en plan. Med min samarbeidstilnærming med bedriften din, vil vi lage en 10-punktsplan som vil rigge bedriften din til å nå sine mål.
Vi vil se nærmere på:
- "hvem du er, hva du gjør, hvem for og hvorfor"
- Identifisere USP'er
- Identifisere markeder og kunder du kan nå ut til
- Identifisere din bedrifts styrker overfor disse markedene
- Konkurrentanalyse
- SWOT
- Mål
- KPIer
2. Verktøykassen
Fra planen nevnt over har vi alt innholdet vi trenger for å bygge bedriftens salgs- og markedsføringsverktøykasse.
Det kan inkludere noen eller alle av følgende:
- Webside
- Nøkkelbudskap
- Video
- Casestudier
- Ppt


3. Handling
Nå er vi klare til å handle. Vi har planen, målene, verditilbudet og verktøyene for å hjelpe oss å gi kundene dine fordeler.
Vi kan bruke en rekke aktiviteter for å få de nye verdiene til dine produkter/løsninger ut i markedet.
Disse spenner fra:
- Sosiale medier
- Utstillinger
- Direkte salg
- push/pull markedsføring
- Distributør
- rekruttering og ledelse etc.
4. Resultatet
En mulighet til å forbedre og ende opp med:
- Nettsted/ SoMe-interaksjon
- Forespørsler
- Salg
- Nye kunder
- Ny eksport
- Økte marginer
- Et bedre sted å jobbe

Yes, jeg trenger en rocket launch!